Az élet szép :)

A szemtelenség netovábbja …avagy, hogy ne dolgozz együtt influencerekkel!

Ez a „nem leszek népszerű” blogbejegyzések egyike lesz, amiben hangot adok annak a rossz tapasztalatnak, – influencerekkel és fashion bloggerekkel – kapcsolatban, amivel mostanában találkoztam és találkoznak cégek nap mint nap!  

2 hónappal ezelőtt volt egy ötletünk, amellyel egy márkát szerettünk volna megismertetni mindenkivel. Felvettük a kapcsolatot, ügynökségekkel is, és kértük a segítségüket.

 Kitettük a hirdetést, amire szép számmal jelentkeztek is a fashion bloggerek.

!!! Itt jegyezném meg, hogy mindenki le lett ellenőrizve, és már itt látszott, hogy bizony vannak ingyen ajándék vadászok, akik csak azért hoznak létre bármilyen „beauty – fashion” blogot, hogy ajándékokat kapjanak, de egy képen kívül semmiről nem írnak részletesen, nincsenek beszámolóik…stb.

Kitaláltuk a dátumot. Ne legyen közvetlen a Cosmopolitan blogger day előtt, de utána se, akkor legyen kicsit korábbi időpontban. Helyszínt kerestünk. Nem akartunk nagy szállodába menni, hanem meghitt, egymással könnyebben beszélgetős helyszínben gondolkodtunk, ahol lehetett vetíteni, ahol csak mi vagyunk, és ahol a kávét megcsinálják, és nem termoszból lehet kiönteni. Megtaláltuk a helyszínt is. Meg akartunk mindenkit ismerni, hogy lássuk, a jövőben kik azok, akikkel tényleg hosszú távon akarunk együttműködni, megjegyzem akár pénzért is!

Egy hónappal előtte kiküldtük a meghívókat, érkeztek is a visszajelzések. Rendezvény előtt 2 nappal pedig kiküldtünk egy emlékeztetőt, hogy akkor szombaton találkozunk.

Szombaton 10 órától pakoltunk, miattunk a helyszín zártkörű rendezvényre hivatkozva ki sem nyitott, és vártunk. 12 órakor akartuk kezdeni, de egy blogger ült velem szemben.  12 óra 30 perckor már négyen voltak a 20-ból, olyanok, akik visszajeleztek, hogy ott lesznek és még levelet is kaptunk pártól! 

Elkezdtem a bemutatkozást, miközben még ketten befutottak. Lement a prezentáció, mindenkivel beszélgettünk, készítettünk képeket, meghívtuk egy italra, és még ajándékot is kaptak a jelenlévők, amit maguk választhattak ki.

Széles mosollyal mentek el, megköszönték, hogy velünk lehettek, kivéve azok, akik rohantak tovább egy másik nagy eseményre. Én személy szerint örültem, hogy azért el tudtak jönni hozzánk is, mert mindenki fontos volt.

Na és akkor, hogy miért vagyok dühös?

  1. Nem tudom, hogy, kit és hogyan neveltek, de engem úgy, hogy ha meg vagyok hívva valahova, és mégis úgy alakul, hogy nem tudok elmenni, akkor lemondom. E-mail, még csak fel sem kellett hívnia senkinek, csak bepötyögi, hogy „Köszi a meghívást, de nem tudok részt venni az eseményen, bocs!”
  2. Ha összeg szeretném megközelítőleg kifejezni, akkor kidobtunk az ablakon nem kevés pénzt. Figyeljetek! IGEN, EZ PÉNZBE KERÜLT! Helyszín, ajándékok, szervezés, fotós, benzi, kaja, innivalók… a mi saját időnkről nem beszélve, amit a szabadidőnkből áldoztunk fel.
  3. Kevés tényleges visszajelzés érkezett felénk, magáról az eseményről, pedig a személyes kapcsolatok hívei vagyunk. De azért kaptunk kisvideókat, képeket, és mondtak pár ötletet a jelenlévők. Akik közül többen megjegyezték, hogy „jah, a fashion bloggerek mindig késnek, ez tök normális!” – itt azért eszembe jutott pár újabb kérdés…”miért is normális, tessék mondani?”

Több helyen mondták, hogy nagyon óvatosan az influencerekkel meg a bloggerekkel, mert lusták.

Nem írnak az eseményről, nem tesznek fel képet, nem adnak meg linket az oldalon, nem kommunikálnak jól.

Akkor én értem kedves blogger, hogy szereted, ha adnak ajándékokat, de tudod azért igenis meg kell tudni dolgozni. A sok ingyen ajándék egyszer csak el fog tűnni, mert lehetsz te akármekkora név is, ha nem vagy megbízható, nem teljesíted a minimum elvárást, a cégek nem fognak veled dolgozni és szépen rossz híredet fogják kelteni. Nagyon szép ez a törekvés, hogy ha valaki beauty vagy fashion blogger akar lenni, de komolyan mondom, vannak határok.

 Mi nem vagyunk a legnagyobb cég, de a termékeink 80 országban kaphatóak, ergo azért nem is annyira szar.

Én azt látom, hogy sok blogger el van kapatva. Vannak olyanok, akiket nagyon szeretnek a cégek és vannak ,akikkel érdemes is együtt dolgozni, de mindenkinek egy kicsit magába kell szállnia, mert nagyon rosszak a tapasztalatok, ha az ember nem világmárkát akar adni, hanem olyat, amit mindenhol ismernek világszerte.

Figyelem,
Fegyelem,
Tisztelet,
Jelenlét és
Alázat.

Akkor lesz valaki sikeres az életben is, ha a fent említett öt dologból mind megtalálható benne.

Figyelem – érdekel az, amiről írni fogtok, fontos a jó megítélés és a hozzáállásod.

Fegyelem – meg is írod a cikked, beszámolód, a gép előtt, ami miatt te bármilyen ajándékot/meghívást kaptál.

Tisztelet – Az idő pénz, és azt te sem tudod visszaadni senkinek, ezért legyél pontos, öltözz fel szépen, legyél kedves, vagy mond le, ha már nem érsz oda. Ennyi mindenkinek minimum jár!

Jelenlét – arra a rendezvényre figyelj, ahol éppen vagy, és érdekeljen, ami miatt odahívtak, ha nem érdekel, ne menj el.

Alázat – ha ezt el kell magyaráznom, akkor tényleg nem érted!

Kedves Influencerek és fashion – beauty bloggerek, gondolkozzatok el ezen!

Persze vannak kivételek, mert a másik oldallal is találkoztunk, de több céggel egyeztetve, manapság nincs jó híretek, annak ellenére, hogy éppen olyan időket élünk ahol a Ti szavaitokra még sokan figyelnek.

Ha nem használod ki okosan a lehetőségeket, akkor el fogsz tűnni olyan gyorsan, ahogy fel is kaptak, mert ilyen ez a show biznisz!

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Éva Tóth says:

    Előre mondom, hogy a témában természetesen igazad van.

    DE: az nem a szemtelenség netovábbja egy magyar nyelvű oldalon, hogy angolul írsz valamit? Mijaza influencer? És akkor a többit hagyjuk is…


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!