Egy cikk utóélete lesz a következő bejegyzésem tartalma.
Írtam kicsit dühöngve pár napja, hogy nagyon nem értem az új generációs fashion bloggerek, hogy mennyire szemtelenek, és hogy miért nem képesek kommunikálni akkor, ha nem mennek el egy rendezvényre. A cikk itt olvasható: ITT
A helyzet az, hogy a cikkemre felbuzdulva született egy másik cikk is, ami kikerült egy bloggereket tömörítő csoportba, ahol szépen szólva is elszabadultak a klaviatúrák. Nem bánom, hogy megírtam, mert lett eredménye, és mert beszélni kell erről is! Sokan panaszkodtak, hogy vannak az ingyen ajándék vadászok, a plagizálók (értsd lenyúlják egymást teszt cikkeit…), vannak a nagyok, akiktől ne is várjon semmit egy cég, ha nem fizet…stb.
Első tanulság: beszélni kellett a jelenségről, mert ezt nem csak én tapasztaltam.
Második tanulság: sokan összerakták a képet, hogy én voltam az író, és hogy melyik rendezvények miatt gurult el a bizonyos gyógyszerem, amire többen visszajeleztek, aznap, hogy “ne haragudjanak, hogy nem mentem el, mert…” ez jól esett!
Harmadik tanulság: nagyon sokan felajánlották, hogy ők megbízhatóak, és szeretnének jelentkezni, mint fashion blogger.
Negyedik tanulság: jó magam is elgondolkodtam, hogy vajon hol rontottuk el, hogy kell jobban csinálni, mire kell odafigyelni a jövőben.
Ötödik tanulság végül, hogy itt jelentkeztek olyan szakemberek, akik voltak olyan kedvesek, és felajánlották a segítségüket, amiért előre is nagyon hálás vagyok.
Szóval lehet puffogni, kikérni maguknak az embereknek, hogy “de a cég hibázott”, vagy “rossz bloggereket kerestünk meg”, illetve, hogy csak a “likeokat néztük…” Nekünk le kellett vonni a tapasztalatokat, és újra kell kezdeni, mert mint kiderült a jelenség nagyon is ismert.
Hozzátenném, hogy mi igyekeztünk nem likeokat nézni, hanem a tartalmakat, a helyesírást, a képek minőségét, és a rendszeres írásokat. Ami miatt nálam kicsapta a biztosítékot, az az hogy kiküldtünk több mint 120 levelet, 20-an biztosra jelezték hogy jönnek, és még ki is töltötték a formanyomtatványt, majd 7-en jöttek el…a többiről csak utólag jeleztek a cikk hatására.
Több szakember mondta, írta nekem, hogy ha nincsen kapcsolati tőkéd, akkor nem lesznek megbízható embereid. Ez igaz, de mi van akkor ha nulláról kell felépíteni valamit, és mi tényleg igyekszünk? Írták, hogy lehet nem volt jó a helyszín, nem volt mit fényképezni...hát volt mit fotózni, és a helyszín is megfelelő volt, és mindenki aki ott volt is készített rengeteg felvételt, és meg is osztotta, ahol csak lehetett. Kiderült, hogy nem írtunk külön sajtóanyagot – ami hiba volt! – mert csak elmondtuk azt amire úgy véltük, hogy van értelme. A prezentáción kívül, sok kérdésre igyekeztünk válaszolni, de semmit nem adtunk távozáskor a kezükbe. Ezen a hibán javítunk a jövőben, de ez akkor sem mentesít arról sokakat, hogy nem volt egy percük válaszolni egy emlékeztető emailra…
De tény, hogy a bloggerek nem mindig tud jól kommunikálni, és hogy ez egy olyan világ, ahol kell a “cseszegetés”, majd ezt is megtanuljuk!
Peace, Love…
VAda
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: